Pas din telefon

Som rådgiver for mindre og mellemstore virksomheder står jeg ofte med opgaver, der handler om at optimere en virksomheds konkurrenceevne. Og pudsigt nok render jeg som hovedregel ind i i hvert fald ét gennemgående problem, som mange små erhvervsdrivende ikke skænker en tanke: Deres telefonservice! De bruger masser af kræfter på annoncering i aviser og på nettet, de soreder visitkort alle steder og hvad ved jeg. Men når en potentiel kunde så ringer til dem, bliver telefonen ikke taget – eller de får en “ubegavet” telefonsvarer.

Telefonpasning er vejen til mere salg

I en moderne og hurtig verden, har folk meget lidt tålmodighed. De vil have svar her og nu – og får de ikke det, går de videre til den næste. Derfor er det mig en gåde, at så mange lader hånt om pasningen af deres firmatelefon.

Jeg har eksempler på mindre håndværksvirksomheder, der har måttet nyansætte for at fælge med, efter de fik styr på deres telefonpasning!

Brug ekstern telefonservice først

I de mindre virksomheder er der sjældent arbejde nok til en fuldtids telefonpasser, og så råder jeg altid til at benytte ekstern telefonpasning. Det er effektivt og uendeligt meget billigere end at skulle ansætte en person til det.

Et firma som for eksempel Responsum er fremragende til denne type opgaver. De har alle mulige forskellige typer af services, der kan tilpasses den enkelte virksomhed, og de kan endda yde decideret kundeservice og support om ønsket.

Se bare her, hvad et firma fik ud af det: http://www.samling-danmark.dk/god-telefonservice

Når jeg her fremhæver Responsum Telefonpasning, skyldes det, at de (vistnok som de eneste i branchen) tilbyder en 30 dages prøveperiode helt gratis. Det tilbud passer som fod i hose med de ofte ret skeptiske klienter, jeg betjener. Når de først har oplevet, hvad det betyder for kundetilgang og tilfredshed, at deres firmatelefon bliver professionelt betjent, skal de ikke nyde noget af at undvære servicen fremover.

Hvis du har lyst, og du driver en mindre virksomhed, kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre om dine erfaringer med telefonpasning?

One thought on “Pas din telefon

  1. Ja, det gælder klart om, at være hurtigt og effektiv på sin service – uanset om det så er pr. tlf., email el.lign. Det er ofte på den gode service, at man kan skille sig ud fra konkurrenterne! 🙂

Leave a Comment