Hvorfor er der så stor forskel på poleremaskiner?

Det er utrolig vigtigt at når man skal finde sig en polermaskine at man har gjort sig nogle tanker om hvor meget den må koste, hvor meget du skal bruge den og om du måske har noget erfaring med at polere bil med poleremaskiner. Til nybegynderen vil jeg til en hver tid anbefale et godt sted hvor de sælger bilplejeprodukter og så kigge på en Dual action polermaskine, da den er lavet således at hvis maskine måske ikke holdes helt lige eller der bliver trykket for hårdt, så vil den stoppe med og kører rundt, poleremaskinen vil stadig køre, men polereskiven vil ikke dreje rundt.

Det er ikke fordi polermaskinen ikke har kræfterne til og trække den rundt, men med vinkling eller for meget tryk på maskinen kan du utroligt hurtigt lave polere fejl så som svirvelmærker osv, dette giver dig den bedste oplevelse med brugen af Dual action polermaskine uden lakfejl. Og mange er måske lidt bange for og kaste sig ud i det med at bruge en poleremaskine, for nu har du jo poleret bil i hånden de sidste 40 år og det er jo blevet fint. Det kan også være en fin måde hvis man bare lige vil give bilen lidt shine, men vil du fjerne de ridser der sider på bilens lak helt så skal du bruge en poleremaskine til og komme ned under dem i klarlakken. Det sker både hurtigere og med et meget pænere resultat end hvis du gjorde det i hånden. Har du poleret en del med f.eks. en Dual action poleremaskine så kan det være du skal overveje en rotary polermaskine.

Hvad med en rotary poleremaskine?

En rotary polermaskine kører kun rundt hvor en Dual action polere maskine både kørerundt samtidig med den køre rundt om sig selv. Der er bare en del ting man skal være obs på når man polere med en roterende poleremaskine, en god blød bagskive er en utrolig god ide, da de fleste poleremaskiner bliver leveret med en standard utrolig hård bagskive der ikke kan give sig. Med den bløde bagskive sørger du for at hvis du kom til og vinkle maskinen en smule så gør bagskiven der kan gi sig at polereskiven stadig ligger helt ned mod lakken. Den bløde bagskive gør også poleremaskinen meget mere arbejdsom altså du kan køre bedre op over runde buer.  Efter en endt polering med en rotary skal du altid se hvordan dit polerings arbejde er blevet i sollys, eller med en kraftig lygte for er der kørt for kort tid så poleremiddlet ikke er brudt ordenligt ned, eller poleremaskinen er blevet vinklet eller trykket for hårdt mod underlaget kan der godt komme svirvelmærker, også kaldet spindelvævs lignende lak, størstedelen af de folk der laver polere fejl er folk med rotary maskine der ikke aner hvordan de skal bruge den enden ved og have alt for meget fart på, eller de stopper polering inden poleremiddlet har fået lov til og arbejde sig ned.

Hvilken type polermaskine er den bedste?

Du kan derfor med god grund godt bruge en Dual action polermaskine når du skal polere med det sidste fine polermiddel, for er der lavet lidt fejl efter du har brugt din rotary poleremaskinen til det grove slib af bilen, jamen så fjerner du det med din dual action poleremaskine, da den ikke kun køre rundt men har et helt andet mønster. Og du kan ikke lave svirvel mærker med en Dual action polerings maskine så den vil derfor afslutte pænt.

Disclaimer

Skriv en kommentar